Sabtu, 7 Julai 2012

guru pelatih???

tanggal 25 Jun 2012... bermula lah kehidupan aku sebagai guru pelatih di Sekolah Menengah Kebangsaan Bandar Behrang 2020, Tanjong Malim, Perak... name je bandar... tapi student kebanyakannya bukan student bandar pun... memang kampung la student nya... cakap pun style kampung2...

25 Jun 2012... first day... ok lecturer aku suruh datang awal... aku memang dah prepare semua malam sebelum tu... nak dijadikan cerite... aku tak boleh tido la pulak kan... esok nye... aku bangun lambat... pukul 7... ah sudah!!! pegi sekolah da la amik masa 15 minit... kene sampai sebelum 7.20... aku pun dengan kelajuan yang x bape laju mandi, solat subuh tak lupa...

siap semua aku rempit 120... memang tak hengat la aku rempit pagi tu... tapi aku tetap sampai lambat dalam pukul 7.30 jugak sebab aku parking motor je terus lagu Negaraku dimainkan... habis semua lagu dimainkan aku terus pergi pejabat letak beg aku pastu terus turun perhimpunan... baru je lebih kurang 10 minit duduk... kene naik pentas pula perkenalkan diri... nasib baik la first day tu pengetua takde... haha...

abis perhimpunan guru-guru pelatih kumpul kat bilik mesyuarat dengar taklimat yang agak boring... haha... pastu diperkenalkan dengan guru pembimbing... guru pembimbing aku nie guru cemerlang... kat sekolah aku nie ade 2 orang je guru cemerlang... untung la kan aku dapat guru cemerlang jadik pembimbing aku... haha...
kitorang kene pilih minor ape nak ajar... disebabkan subjek perakaunan takde... aku amik la subjek sains... major of course la matematik kn... hehe

pukul 12 camtu baru la kitorang masuk bilik guru... duduk mane meja kosong... kelas relief sume bagi kat guru-guru pelatih yang bertuah... aku tak bertuah sebab tak dapat kelas relief... haha... kul 2.30 tamat la sekolah aku pun terus la balik...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan